NU-VISTA VINYL S
NU-VISTA VINYL S
Nu-Vista Vinyl S oferuje tę samą najnowocześniejszą technologię przedwzmacniacza gramofonowego z lampą nuvistor — pierwotnie opracowaną dla uznanego modelu Nu-Vista Vinyl 2 — w nowej, bardzo konkurencyjnej cenie. Dzięki skrupulatnej inżynierii i inteligentnym udoskonaleniom konstrukcji zespół Musical Fidelity zdołał zachować istotę doświadczenia Nu-Vista, jednocześnie czyniąc je bardziej dostępnym dla wymagających audiofilów.
Sercem Vinyl S jest identyczny układ obwodów i charakterystyczna topologia nuvistor klasy A, które zadecydowały o doskonałości brzmienia jego większego brata. Ta sama technologia stała się bardziej przystępna cenowo dzięki inteligentnym zmianom i optymalizacji układu na poziomie technicznym PCB oraz zmniejszeniu całkowitej powierzchni mechanicznej o 45%.
Zmiany te przełożyły się na produkt o zmniejszonych rozmiarach i kosztach, który nadal charakteryzuje się luksusową jakością dotykową i charakterystyczną estetyką, synonimiczną dla legendarnych produktów nuvistor firmy Musical Fidelity. Rezultatem jest wyrafinowane ucieleśnienie wysokiej klasy analogowej wydajności, zaprojektowane tak, aby zapewnić ten sam bogaty, dynamiczny i angażujący emocjonalnie dźwięk, który definiuje markę Nu-Vista by Musical Fidelity.
Vinyl S, doskonale uzupełniający wzmacniacze zintegrowane Nu-Vista 600.2 i Nu-Vista 800.2, jest świadectwem naszego nieustannego zaangażowania w rzemiosło, technologię i emocjonalną wysoką jakość dźwięku – Musical Fidelity.
Podobnie jak większy model Nu-Vista Vinyl 2, Vinyl S posiada dyskretny i w pełni zbalansowany obwód audio wewnątrz. Przedwzmacniacz gramofonowy zawiera trzy stopnie wzmocnienia zasilane przez w pełni dyskretny obwód tranzystorowy klasy A. Stopień korektora również nie ma żadnych ograniczeń. Jest całkowicie pasywny i składa się z dwóch oddzielnych stopni (split-passive) – jest to bardziej kosztowne w projektowaniu i realizacji, ale zapewnia najdokładniejsze odwzorowanie idealnej krzywej korektora. Rozdzielona pasywna korekcja pozwala na lepsze dopasowanie impedancji i mniejsze odchylenie od idealnej korekcji. Oprócz standardowej krzywej RIAA, zaimplementowaliśmy również dwie mniej popularne krzywe DECCA i COLOMBIA. Sygnały audio z przedwzmacniacza gramofonowego trafiają do oddzielnej płytki dla każdego kanału, z w pełni zbalansowanym, dyskretnym stopniem Nuvistor klasy A. Przejrzysty układ PCB i konstrukcja dostosowana do celu gwarantują najniższy możliwy poziom szumów i zniekształceń przy niskiej impedancji wyjściowej.
Wyjścia RCA i XLR mają swoje własne, indywidualne stopnie, co pozwala na ich jednoczesne użycie. Nu-Vista Vinyl S wykorzystuje tę samą technologię wyświetlania i przeprojektowany panel przedni, co wszystkie inne najnowsze produkty Nu-Vista.
Obwód dyskretny składa się z elementów elektronicznych, które są odrębnymi, indywidualnymi urządzeniami, zwanymi również elementami dyskretnymi. Mogą to być elementy „pasywne”, takie jak rezystory, kondensatory i cewki indukcyjne, a także elementy „aktywne”, takie jak tranzystory. Przeciwieństwem tego jest układ scalony (IC = chip), który może być wykorzystywany na przykład jako wzmacniacz operacyjny (Op-Amp) w łańcuchu sygnałowym.
W naszej branży stosujemy specjalistyczne wzmacniacze operacyjne IC przeznaczone do zastosowań audio, które pozwalają nam produkować bardzo małe i wydajne urządzenia elektroniczne, a także oszczędzać czas inżynierów projektantów. Jednak niezliczone godziny testów odsłuchowych i lata doświadczeń pokazały nam, że nawet najlepsze układy scalone nie są tak neutralne, naturalne, dynamiczne ani żywe – a wszystkie te cechy charakteryzują „brzmienie” Musical Fidelity. Są one również trudne – jeśli nie niemożliwe – do naprawy. Z tego powodu na nowo odkrywamy naszą pasję do tradycyjnych, dyskretnych projektów.
Podczas gdy standardowe przedwzmacniacze gramofonowe z układami scalonymi mają kilkadziesiąt lub kilkaset elementów, projekty dyskretne wykorzystują setki lub tysiące elementów. Powoduje to wydłużenie procesu projektowania, ale naszym zdaniem zapewnia najlepszy dźwięk w stosunku do ceny.
W pełni zbalansowana konstrukcja, zastosowana w Nu-Vista Vinyl S, składa się z sygnału gorącego i zimnego (zwanych również + i -). Zarówno łańcuch sygnału +, jak i - skutecznie przenoszą te same informacje muzyczne. Prawdziwy wzmacniacz zbalansowany może teraz wyodrębnić ostateczne informacje muzyczne z sygnałów +/- i odjąć, usunąć wszystkie szumy, które mogłyby potencjalnie zostać dodane podczas transmisji.
Wzmacniacz „pseudo-symetryczny” nie przetwarza sygnałów + i – niezależnie, ale dodaje je do siebie przed przetworzeniem. Konstrukcja pseudo-symetryczna nie korzysta z zalet, jakie oferują połączenia symetryczne, tak jak robią to wzmacniacze w pełni symetryczne. W prawdziwym, w pełni symetrycznym urządzeniu sekcje + i – zarówno lewego, jak i prawego kanału są traktowane indywidualnie, co w rezultacie podwaja liczbę sekcji wzmacniacza. Wymaga to dwukrotnie większej przestrzeni na płytce drukowanej, dwukrotnie większej liczby elementów elektrycznych i dwukrotnie większej ostrożności przy planowaniu układu płytki drukowanej. W rezultacie Nu-Vista Vinyl S doskonale tłumi niepożądane szumy, błędy i zakłócenia oraz zapewnia najlepszy możliwy stosunek sygnału do szumu.
Każde z pojedynczych wejść RCA lub symetrycznych wejść XLR można indywidualnie ustawić dla MM/MC i obciążenia. Każde wejście zapamiętuje również swoje własne ustawienia.
Możliwe są bardzo duże zakresy od 40 dB (wzmocnienie napięcia 100-krotne) do 69 dB (wzmocnienie napięcia 3690-krotne). Wzmocnienie jest płynnie przełączane za pomocą przekaźników sygnałowych, a duży wzrost wzmocnienia sprawia, że przedwzmacniacz gramofonowy musi być niezwykle cichy (dużą różnicę robi tu w pełni zbalansowana konstrukcja), aby poradzić sobie z tak wysokimi poziomami wzmocnienia. Pojemność wejściowa i impedancja są przełączane za pomocą tranzystorów JFET. Jest to kosztowne, ale niezwykle zaawansowane technicznie rozwiązanie, które pozwala dopasować Nu-Vista Vinyl S do dowolnych wkładek i idealnie zintegrować go z pozostałą częścią systemu hi-fi.
Pod tym względem Nu-Vista Vinyl S pozostaje idealny, podobnie jak jego większy brat. Praktycznie nie słychać żadnych szumów, nawet przy najwyższych poziomach wzmocnienia. Nie ma żadnych zniekształceń. Nie można przeciążyć jego wejścia ani wyjścia, a wkładkę można idealnie obciążyć. Przekazuje on intencje artysty, emocje i pasję do uszu i serca słuchacza.
Nu-Vista Vinyl S stanowi kontynuację rozwoju naszych supercichych transformatorów mocy. Gniazda zasilające klasy przemysłowej z filtrem EMI i blokadą prądu stałego zapobiegają zakłóceniom i eliminują szumy transformatora. Hermetyczny transformator toroidalny został zaprojektowany specjalnie z myślą o delikatnych sygnałach gramofonowych, charakteryzuje się niskim nasyceniem rdzenia i wyjątkowo niskim poziomem promieniowania elektromagnetycznego.
Każdy oddzielny stopień wzmacniacza posiada serwomechanizm DC zapewniający optymalny tryb DC. Przedwzmacniacz jest zasilany przez dwa wysokiej jakości symetryczne, ciche zasilacze, po jednym dla każdego kanału. Wszystkie w pełni zbalansowane zasilacze Nuvistor są filtrowane i regulowane pasywnie. Jeśli pracujemy z kilkuset mikrovoltami z wkładki gramofonowej, wszystko odgrywa swoją rolę; każdy decybel stosunku sygnału do szumu ma kluczowe znaczenie.
Podobnie jak wszystkie urządzenia Nu-Vista, ich konstrukcja mechaniczna jest bezkompromisowo sztywna i solidna, zgodnie z tradycją Musical Fidelity. Nu-Vista Vinyl S wprowadza nasze nowe, smuklejsze podwozie „S”. Dzięki optymalizacji płytek drukowanych wewnątrz urządzenia udało nam się zmniejszyć jego rozmiar o 45%.
Chociaż lampy nuvistor nie są widoczne z zewnątrz i nie ma podświetlenia LED, Nu-Vista Vinyl S zachowuje luksusowy styl jak poprzednio i wprowadza nasz przedwzmacniacz gramofonowy oparty na lampach nuvistor do nowej kategorii cenowej, która lepiej pasuje do wzmacniaczy zintegrowanych Nu-Vista 600.2 i Nu-Vista 800.2.
Panel przedni i panele boczne są frezowane z wytłaczanych profili aluminiowych i są niezwykle masywne. Nu-Vista Vinyl S jest zasadniczo odporny na wpływ drgań z otoczenia. To samo można powiedzieć o odporności elektromagnetycznej. Masywna aluminiowa obudowa działa jak klatka Faradaya. Chroni niezwykle wrażliwe elementy wewnętrzne przedwzmacniacza gramofonowego przed zewnętrznymi polami elektromagnetycznymi.
Nowością jest również opływowy pilot zdalnego sterowania „S”, nadal wykonany z litego aluminium i idealnie pasujący do nowego stylu przedwzmacniaczy gramofonowych.
Rodzina Nu-Vista jest owocem nieustannej pracy i pasji Musical Fidelity. Genialna lampa Nuvistor nigdy nie zyskała popularności w branży audio. Aż do początku lat 90., kiedy to Antony Michaelson i jego niewielka firma Musical Fidelity – wówczas zlokalizowana na zachód od Londynu, w rzemieślniczej wiosce Wembley – rozpoczęli produkcję wzmacniaczy z lampami Nuvistor. Były one produkowane w limitowanych seriach i niemal natychmiast się wyprzedawały. Do dziś te ikony indywidualizmu audio są nadal wysoko cenione. Teraz, po przejęciu Musical Fidelity przez nowego właściciela, naszą wizją jest kontynuowanie tworzenia historii. Nu-Vista Vinyl S nie będzie wyjątkiem. Mamy nadzieję, że słuchanie tego urządzenia sprawi Państwu tyle samo przyjemności, ile nam sprawiło jego tworzenie.
Ta sama konstrukcja techniczna co Vinyl 2, ale zmieniona płytka drukowana phono i układ lamp nuvistor w celu zmniejszenia rozmiarów i kosztów
W pełni zbalansowana i dyskretna konstrukcja
3-częściowy stopień wzmocnienia z obwodem klasy A
Podzielona pasywna korekcja RIAA, DECCA i COLUMBIA
Dwustopniowy filtr subsoniczny (przełączalny: OFF – łagodny – standardowy)
Obwody klasy A Nu-Vista o niskim poziomie szumów
8 lamp Nuvistor 7586 w zbalansowanym obwodzie buforowym
Obsługa MM (40, 43 dB) i MC (60, 63 dB) z opcją +6 dB dla każdego ustawienia wzmocnienia
Oddzielne stopnie wyjściowe i wejściowe – możliwość jednoczesnego podłączenia wielu wejść i wyjść
Super cichy transformator mocy
Dyskretne filtrowanie mocy wejściowej i obwody blokujące prąd stały
2 wejścia RCA
2 zbalansowane wejścia XLR
1 wyjście RCA
1 zbalansowane wyjście XLR
Smukła konstrukcja obudowy Nu-Vista S
Około 45% mniejsza powierzchnia mechaniczna
Kolorowy wyświetlacz z ustawieniami obciążenia i wyraźnym zaznaczeniem wybranego wejścia
Ustawienia obciążenia zapisywane dla każdego wejścia
Wyświetlacz z regulacją jasności
Smukły pilot Nu-Vista „S”
Lampy Nuvistor zostały wynalezione w latach 50. XX wieku w celu wyeliminowania wielu wad tradycyjnych lamp. W przeciwieństwie do nich lampy Nuvistor charakteryzują się bardzo wysoką niezawodnością, niskim poziomem mikrofonowania, niskim poziomem szumów, spójnością między partiami, niewielkimi rozmiarami, stosunkowo niskim zużyciem energii i doskonałymi parametrami technicznymi.
Jednym ze słynnych zastosowań tych lamp był Ampex MR-70, kosztowny magnetofon studyjny, którego cała sekcja elektroniczna oparta była na lampach Nuvistor. Innym ograniczonym zastosowaniem tej bardzo małej lampy były mikrofony studyjne z tamtej epoki, na przykład AKG/Norelco C12a, w których zastosowano model 7586.
Później znalazła się ona również w słynnym mikrofonie studyjnym Neumann U 47. Mikrofon ten był wysoko ceniony przez artystów na całym świecie i był używany przez wielu czołowych artystów, takich jak Frank Sinatra, The Beatles i inni. Co ciekawe, obecnie mikrofon U47 wraz ze statywem, kablami i zasilaczem można kupić na eBayu za 10 999 dolarów w opcji „Kup teraz”.
Niestety, w momencie, gdy zaczęto badać możliwości zastosowania lamp Nuvistor, wynaleziono tranzystor i oznaczało to koniec lamp Nuvistor. Sprawa pozostała w zawieszeniu do około piętnastu lat temu, kiedy to firma Musical Fidelity stworzyła pierwszą z przełomowej serii Nu-Vista. Te legendarne produkty z limitowanej edycji zostały wyprzedane w ciągu kilku miesięcy. Dzisiaj, piętnaście lat później, osiągają bardzo wysokie ceny na rynku wtórnym ze względu na piękny dźwięk, jakość wykonania i trwałość.
DANE TECHNICZNE
Wzmocnienie na wyjściach XLR: 40 dB, 43 dB, 46 dB, 49 dB
Pasmo przenoszenia: +0,25 dB, -0,25 dB
Czułość wejściowa: 5 mV IN dla 500 mV OUT (przy 40 dB, 1 kHz)
Impedancja wejściowa: 47 kΩ
Pojemność wejściowa: 50-400 pF z możliwością wyboru
THD przy 1 kHz: <0,005%
Rezerwa przeciążeniowa: 32 dB
Stosunek sygnału do szumu: >101 dB „A”-wt. przy 40 dB
Wzmocnienie na wyjściach XLR: 60 dB, 63 dB, 66 dB, 69 dB
Pasmo przenoszenia: +0,3 dB, -0,3 dB
Czułość wejściowa: 500 uV IN dla 500 mV OUT (przy 60 dB, 1 kHz)
Impedancja wejściowa: 5 omów do 47 kΩ, wybieralna
Pojemność wejściowa: 400 pF, stała
THD przy 1 kHz: <0,008%
Rezerwa przeciążeniowa: 32 dB
Stosunek sygnału do szumu: >82 dB „A”-wt. przy 60 dB
Krzywe korektora: RIAA, DECCA, COLUMBIA
Filtry subsoniczne: wyłączone, łagodne (IEC), standardowe (przy 20 Hz z 18 dB/oktawę)
Wejścia: 2x RCA, 2x XLR
1x wyjście RCA: niesymetryczne, lewe i prawe 500 mV nom, 10 V max
1x wyjście XLR: symetryczne, lewe i prawe 1 V nom, 20 V max
Napięcie sieciowe: 115/230 V AC 50/60 Hz (ustawienie fabryczne); 100 V AC 50/60 Hz (alternatywnie)
Pobór mocy: maksymalnie 40 W, <0,5 W w trybie czuwania (pomarańczowa dioda LED świeci się)
Wymiary (szer. x wys. x gł.): 483 x 131 x 404 mm
Waga: 14 kg netto / 18,6 kg w opakowaniu transportowym